• Home
  • Browse
    • Current Issue
    • By Issue
    • By Author
    • By Subject
    • Author Index
    • Keyword Index
  • Journal Info
    • About Journal
    • Aims and Scope
    • Editorial Board
    • Publication Ethics
    • Peer Review Process
  • Guide for Authors
  • Submit Manuscript
  • Contact Us
 
  • Login
  • Register
Home Articles List Article Information
  • Save Records
  • |
  • Printable Version
  • |
  • Recommend
  • |
  • How to cite Export to
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • Share Share
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
Journal of Urban Research
arrow Articles in Press
arrow Current Issue
Journal Archive
Volume Volume 49 (2025)
Volume Volume 48 (2024)
Issue Issue 4
Issue Issue 3
Issue Issue 2
Issue Issue 1
Volume Volume 47 (2023)
Volume Volume 46 (2022)
Volume Volume 45 (2022)
Volume Volume 44 (2022)
Volume Volume 43 (2022)
Volume Volume 42 (2021)
Volume Volume 41 (2021)
Volume Volume 40 (2021)
Volume Volume 39 (2021)
Volume Volume 38 (2020)
Volume Volume 37 (2020)
Volume Volume 36 (2020)
Volume Volume 35 (2020)
Volume Volume 34 (2019)
Volume Volume 33 (2019)
Volume Volume 32 (2019)
Volume Volume 31 (2019)
Volume Volume 30 (2018)
Volume Volume 29 (2018)
Volume Volume 28 (2018)
Volume Volume 27 (2018)
Volume Volume 26 (2017)
Volume Volume 25 (2017)
Volume Volume 24 (2017)
Volume Volume 23 (2017)
Volume Volume 22 (2016)
Volume Volume 21 (2016)
Volume Volume 20 (2016)
Volume Volume 19 (2016)
Volume Volume 18 (2015)
Volume Volume 17 (2015)
Volume Volume 16 (2015)
Volume Volume 15 (2015)
Volume Volume 14 (2014)
Volume Volume 13 (2014)
Volume Volume 12 (2014)
Volume Volume 11 (2014)
Volume Volume 10 (2013)
Volume Volume 9 (2012)
Volume Volume 8 (2011)
Volume Volume 7 (2009)
Volume Volume 6 (2006)
Volume Volume 5 (2005)
Volume Volume 4 (2004)
Volume Volume 3 (2003)
Volume Volume 2 (2002)
Volume Volume 1 (1999)
Tawfik, M., El Sayed, M., Emad, S. (2024). A sustainable development comprehensive view in architectural education: Case study to reimage the urban public space with a special focus on Giza Zoo :رؤية شاملة للتنمية المستدامة في التعليم المعماري دراسة حالة لإعادة تصوير الفراغ العام الحضري مع ذكر خاص لحديقة حيوان الجيزة. Journal of Urban Research, 48(4), 83-99. doi: 10.21608/jur.2024.295547.1160
Menna Tawfik; Mirame El Sayed; Shaimaa Emad. "A sustainable development comprehensive view in architectural education: Case study to reimage the urban public space with a special focus on Giza Zoo :رؤية شاملة للتنمية المستدامة في التعليم المعماري دراسة حالة لإعادة تصوير الفراغ العام الحضري مع ذكر خاص لحديقة حيوان الجيزة". Journal of Urban Research, 48, 4, 2024, 83-99. doi: 10.21608/jur.2024.295547.1160
Tawfik, M., El Sayed, M., Emad, S. (2024). 'A sustainable development comprehensive view in architectural education: Case study to reimage the urban public space with a special focus on Giza Zoo :رؤية شاملة للتنمية المستدامة في التعليم المعماري دراسة حالة لإعادة تصوير الفراغ العام الحضري مع ذكر خاص لحديقة حيوان الجيزة', Journal of Urban Research, 48(4), pp. 83-99. doi: 10.21608/jur.2024.295547.1160
Tawfik, M., El Sayed, M., Emad, S. A sustainable development comprehensive view in architectural education: Case study to reimage the urban public space with a special focus on Giza Zoo :رؤية شاملة للتنمية المستدامة في التعليم المعماري دراسة حالة لإعادة تصوير الفراغ العام الحضري مع ذكر خاص لحديقة حيوان الجيزة. Journal of Urban Research, 2024; 48(4): 83-99. doi: 10.21608/jur.2024.295547.1160

A sustainable development comprehensive view in architectural education: Case study to reimage the urban public space with a special focus on Giza Zoo :رؤية شاملة للتنمية المستدامة في التعليم المعماري دراسة حالة لإعادة تصوير الفراغ العام الحضري مع ذكر خاص لحديقة حيوان الجيزة

Article 5, Volume 48, Issue 4, October 2024, Page 83-99  XML PDF (1.41 MB)
Document Type: Original Article
DOI: 10.21608/jur.2024.295547.1160
View on SCiNiTO View on SCiNiTO
Authors
Menna Tawfik1; Mirame El Sayed email orcid 2; Shaimaa Emadorcid 2
1Architecture and Urban Design (ARUD) program, Faculty of Engineering , Nile University, Cairo, Egypt.
2Architecture and Urban Design (ARUD) program, Faculty of Engineering, Nile University, Cairo, Egypt.
Abstract
Tackling sustainable development from a comprehensive approach still needs to be well yielded in academia and research in the undergraduate curricula of most urban studies. This paper presents teaching and learning experiences in architectural education in the sustainable development field. It experiences different theoretical and practical approaches given in an undergraduate elective course to students in the Architecture and Urban Design Program (ARUD) at Nile University. Different teaching processes are shown through class activities, a peer-to-peer review, linking with industries, group discussions, writing a critical review of scientific papers, outlining the urban challenges and proposing sustainable strategic approaches of "lost urban spaces" with a particular focus on Giza Zoo. Moreover, it raises the ability to mandate the effectiveness of proposed solutions into applicable and integrative solving scenarios. In summary, this research encompasses comprehensive sustainable development approaches in architectural education to highlight the potential and beneficiaries of the proposed methods in architectural pedagogy seeking urban development. The proposed teaching strategies address the potential for improvement in architectural education in the sustainability field and show initiatives for urban planners, urban designers and policymakers show initiatives for urban planners, urban designers and policymakers show initiatives for urban planners, urban designers and policymakers to enhance public space design through sustainable development considerations.


لا يزال دمج التنمية المستدامة بنهج شامل بحاجة إلى تحقيق نتائج ملموسة في الأوساط الأكاديمية والبحثية ضمن المناهج الجامعية لمعظم الدراسات الحضرية. تعرض هذه الورقة البحثية تجارب عمليات التدريس والتعلم في التعليم المعماري في مجال التنمية المستدامة. و تشمل هذه الدراسه على اختبار مناهج نظرية وعملية مختلفة مقدمة في مادة دراسية اختيارية للطلاب الجامعيين في برنامج الهندسة المعمارية والتصميم العمراني (ARUD) بجامعة النيل. يتم عرض عمليات التدريس المختلفة من خلال الأنشطة الصفية، واستعراض النظائر، والربط مع الصناعات، والمناقشات الجماعية، كتابة تحليلات نقدية للأوراق البحثية، ثم تحديد التحديات الحضرية واقتراح مناهج استراتيجية مستدامة "للمساحات الحضرية المفقودة" مع التركيز على حديقة حيوان الجيزة .بالإضافة الى ذلك، يؤكد البحث على فعالية الحلول المقترحة المتكاملة في سيناريوهات الحل القابلة للتطبيق. يتضمن هذا البحث مناهج التنمية المستدامة الشاملة في التعليم المعماري لتسليط الضوء على فوائد وتأثيرات الأساليب المقترحة في التربية المعمارية التي تسعى إلى تعزيز التنمية الحضرية. تتناول استراتيجيات التدريس المقترحة إمكانية تحسين التعليم المعماري في مجال الاستدامة وتظهر مبادرات للمخططين الحضريين والمصممين الحضريين وصانعي السياسات لتعزيز تصميم الأماكن العامة من خلال اعتبارات التنمية المستدامة.
Keywords
Architecture education; Sustainable development; Smart solutions; Comprehensive sustainable design التعليم المعماري، التنمية المستدامة، الحلول الذكية، التصميم المستدام المتكامل
Main Subjects
Architecture and Urbanism
Statistics
Article View: 326
PDF Download: 191
Home | Glossary | News | Aims and Scope | Sitemap
Top Top

Journal Management System. Designed by NotionWave.