• Home
  • Browse
    • Current Issue
    • By Issue
    • By Author
    • By Subject
    • Author Index
    • Keyword Index
  • Journal Info
    • About Journal
    • Aims and Scope
    • Editorial Board
    • Publication Ethics
    • Peer Review Process
  • Guide for Authors
  • Submit Manuscript
  • Contact Us
 
  • Login
  • Register
Home Articles List Article Information
  • Save Records
  • |
  • Printable Version
  • |
  • Recommend
  • |
  • How to cite Export to
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • Share Share
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
Journal of Urban Research
arrow Articles in Press
arrow Current Issue
Journal Archive
Volume Volume 49 (2025)
Volume Volume 48 (2024)
Volume Volume 47 (2023)
Issue Issue 4
Issue Issue 3
Issue Issue 2
Issue Issue 1
Volume Volume 46 (2022)
Volume Volume 45 (2022)
Volume Volume 44 (2022)
Volume Volume 43 (2022)
Volume Volume 42 (2021)
Volume Volume 41 (2021)
Volume Volume 40 (2021)
Volume Volume 39 (2021)
Volume Volume 38 (2020)
Volume Volume 37 (2020)
Volume Volume 36 (2020)
Volume Volume 35 (2020)
Volume Volume 34 (2019)
Volume Volume 33 (2019)
Volume Volume 32 (2019)
Volume Volume 31 (2019)
Volume Volume 30 (2018)
Volume Volume 29 (2018)
Volume Volume 28 (2018)
Volume Volume 27 (2018)
Volume Volume 26 (2017)
Volume Volume 25 (2017)
Volume Volume 24 (2017)
Volume Volume 23 (2017)
Volume Volume 22 (2016)
Volume Volume 21 (2016)
Volume Volume 20 (2016)
Volume Volume 19 (2016)
Volume Volume 18 (2015)
Volume Volume 17 (2015)
Volume Volume 16 (2015)
Volume Volume 15 (2015)
Volume Volume 14 (2014)
Volume Volume 13 (2014)
Volume Volume 12 (2014)
Volume Volume 11 (2014)
Volume Volume 10 (2013)
Volume Volume 9 (2012)
Volume Volume 8 (2011)
Volume Volume 7 (2009)
Volume Volume 6 (2006)
Volume Volume 5 (2005)
Volume Volume 4 (2004)
Volume Volume 3 (2003)
Volume Volume 2 (2002)
Volume Volume 1 (1999)
Mustafa, H., saber, Y. (2023). THE URBAN IDENTITY OF THE MAIN TRAFFIC ROUTES. Journal of Urban Research, 47(2), 23-42. doi: 10.21608/jur.2022.109213.1083
Haby Hosney Mustafa; Yassmin Maher saber. "THE URBAN IDENTITY OF THE MAIN TRAFFIC ROUTES". Journal of Urban Research, 47, 2, 2023, 23-42. doi: 10.21608/jur.2022.109213.1083
Mustafa, H., saber, Y. (2023). 'THE URBAN IDENTITY OF THE MAIN TRAFFIC ROUTES', Journal of Urban Research, 47(2), pp. 23-42. doi: 10.21608/jur.2022.109213.1083
Mustafa, H., saber, Y. THE URBAN IDENTITY OF THE MAIN TRAFFIC ROUTES. Journal of Urban Research, 2023; 47(2): 23-42. doi: 10.21608/jur.2022.109213.1083

THE URBAN IDENTITY OF THE MAIN TRAFFIC ROUTES

Article 2, Volume 47, Issue 2, April 2023, Page 23-42  XML PDF (1.52 MB)
Document Type: Original Article
DOI: 10.21608/jur.2022.109213.1083
View on SCiNiTO View on SCiNiTO
Authors
Haby Hosney Mustafa1; Yassmin Maher saber email 2
1Architecture department, Helwan University, Cairo, Egypt
2Architecture department, the modern Academy for engineering and technology, Cairo, Egypt
Abstract
Many previous studies have examined the perception of the urban identity of cities through the main movement paths, as the most important element that affects the visual perception of the city. Therefore, the aim of the present research is to identify the elements of the urban identity of the main movement paths as the design element that affects the visual perception of the city. The solution to this problem entails introducing new methods to deal with the problem of perceiving the urban identity. The methodology of present research is conducted through three phases; monitoring, analysis, in addition to a questionnaire. It investigates three main movement paths in three different regions) Al-Saliba axis in El-Sayeda zeinab, Ibrahim Al-Laqani axis in Heliopolis, The services central axis in the 6th October city) as samples for the study. The study concluded that the perception of the urban identity of the main paths differ from one person to another according to a set of factors. Therefore, it is necessary to study these factors that affect the perception of individuals to achieve the goal of design and planning.
العديد من الدراسات السابقة قامت بدراسة ادراك الهوية العمرانية للمدن من خلال مسارات الحركة الرئيسية، باعتباره أهم عنصر يؤثر على الإدراك البصري للمدينة. لذلك فإن الهدف من البحث الحالي هو التعرف على عناصر الهوية العمرانية لمسارات الحركة الرئيسية كعنصر تصميمي يؤثر على الإدراك البصري للمدينة. يستلزم حل هذه المشكلة إدخال طرق جديدة للتعامل مع مشكلة إدراك الهوية العمرانية. تم إجراء منهجية هذا البحث خلال ثلاث مراحل هى المراقبة والتحليل بالإضافة إلى الاستبيان. يبحث في ثلاثة مسارات حركة رئيسية في ثلاث مناطق مختلفة ( محور الصليبة بالسيدة زينب, محور ابراهيم اللقانى بهليوبوليس, المحور المركزى الخدمى بمدينة السادس من أكتوبر) كعينات للدراسة. فيستنتج البحث ان ادراك الهوية العمرانية لمسارات الحركة الرئيسية من شخص لآخر يكون مختلف وفقا لمجموعة من العوامل. لذلك من الضروري دراسة هذه العوامل التي تؤثر على ادراك الأفراد لتحقيق الهدف من التصميم والتخطيط.
Keywords
Perception of movement paths; identify of paths; urban identity تصور مسارات الحركة; تحديد المسارات; الهوية العمرانية
Main Subjects
Architecture and Urbanism
Statistics
Article View: 316
PDF Download: 444
Home | Glossary | News | Aims and Scope | Sitemap
Top Top

Journal Management System. Designed by NotionWave.